آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
علت نم و رطوبت حمام
بوی نامطبوع فاضلاب
رفع بوی نامطبوع فاضلاب
ژانویه 21, 2019
تخلیه چاه
حفر چاه فاضلاب و تخلیه آن
ژانویه 21, 2019
رفع نم حمام

درصورتی‌که تأسیسات ساختمانی در خانه و ساختمان شما به‌خوبی صورت نگرفته باشد، به علت عایق‌بندی نادرست مشکلاتی مانند نم و رطوبت بروز می‌دهد. وقتی بقایای نم و رطوبت را بر روی دیوار مشاهده می‌کنید، ممکن است فکر کنید با یک چالش بزرگ روبه‌رو هستید و برای رفع آن باید کل دیوار یا سقف را خراب کرده و مشکل را حل کنید. این اتفاق بیشتر در دیوارهای سرویس بهداشتی حمام، سقف و دیوارهای بیرونی رخ می‌دهد، برای رفع مشکل نم و رطوبت ساختمان بهتر است با متخصصان تأسیسات ساختمانی تماس بگیرید تا در ابتدا مشکل را شناسایی کرده و سپس متناسب با آن از روش‌هایی مانند عایق‌بندی استفاده کنند و با کمترین هزینه این مشکل را برطرف نمایند.

در این قسمت با رایج‌ترین دلایل ایجاد نم و رطوبت بر روی دیوارها و سقف آشنا می‌شوید که در صورت شناسایی علت، می‌توان به‌راحتی این مشکل را برطرف کرد.
• لوله‌کشی نامناسب و یا قدیمی و فرسوده: در برخی موارد سیستم لوله‌کشی آب و فاضلاب دچار نقص شده و باعث ایجاد نم می‌شود، مثلاً سیستم تخلیه فاضلاب حمام، سیفون تخلیه فاضلاب دستشویی، سینک ظرفشویی، لوله‌کشی فاضلاب ساختمان و … فرسوده شده و به علت نشت آب باعث رطوبت می‌شود. عوامل دیگری مانند گرفتگی لوله‌ها و گرفتگی چاه نیز می‌تواند این نشت را ایجاد کند که با بوی بد همراه است. در این صورت باید از روش‌های لوله‌بازکنی و تخلیه چاه استفاده شود.

• نشتی و ترکیدگی لوله‌ها: ترکیدگی لوله‌ها و نشت آب یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال خطرناک‌ترین علت بروز نم در ساختمان است که ممکن است به علت نشتی لوله در ساختمان خود یا ساختمان همسایه رخ دهد. درصورتی‌که این مشکل را حل نکنید به‌مرور می‌تواند باعث تخریب ساختمان شود. در این موارد از دستگاه‌های مخصوص نشت آب استفاده می‌شود که این دستگاه می‌تواند محل دقیق نشت را تشخیص داده و با تعمیر آن مشکل را حل کند.

 رفع نم

• عایق‌کاری نادرست سقف و دیوارها: یکی دیگر از حدس‌های متخصصین تأسیسات برای بروز نم و رطوبت بر روی دیوار و سقف، عایق‌بندی نامناسب است. در این مواقع ممکن است ایزوگام، عایق توالت، آشپزخانه و حمام یا هر بخش دیگر از ساختمان سوراخ شده و باعث نم و رطوبت شود.

• تجمع آب باران بر روی سقف: درصورتی‌که ایزوگام و عایق‌بندی سقف به‌خوبی انجام نشود، به علت باراش باران، آب بر روی سقف جمع شده و به‌مرور باعث نم سقف خواهد شد.

• کف شور نامناسب: درصورتی‌که معمار در سرویس بهداشتی و حمام شیب مناسب در نظر گرفته نباشد، در این صورت آب در یک منطقه تجمع پیدا کرده و از کف شور خارج نمی‌شود. در این صورت آب به‌مرور به دیوارها جذب شده و از سمت دیگر دیوار باعث بروز نم و رطوبت خواهد شد.

 رفع نم

• بندکشی نامناسب بین کاشی‌های سرویس بهداشتی و حمام: درصورتی‌که از مواد مصالح مناسبی در کف دستشویی و حمام استفاده نشده باشد و فضای بین این کاشی‌ها و سرامیک‌ها بندکشی نشود و به هم متصل نباشد، به علت تجمع آب بر روی سطح آن، کم‌کم این آب از طریق فضای بین کاشی‌ها جذب شده و بعد از مدت‌ها بر روی دیوار حمام و دست‌شویی، رد نم و رطوبت ایجاد می‌کند.

• خشک کردن لباس در محیط داخلی خانه: وجود لباس‌های خیس در خانه و خشک کردن در محیط داخلی به‌مرور می‌تواند باعث ایجاد نم بر روی دیوارها شود. برای تشخیص این کار می‌توانید خودتان اقدام کنید. یک تکه فویل را بر روی دیوار نم‌زده بچسبانید و یک روز صبر کنید. اگر رطوبت روی سطح فویل ایجاد شود، دلیل نم می‌تواند به علت رطوبت هوای داخلی باشد. اما اگر رطوبت در زیر ورقه فویل ایجادشده این رطوبت از دیوار و بخش داخلی آن است.

• استفاده از دستگاه‌های رطوبت زا: استفاده بیش‌ازاندازه از این دستگاه‌ها در محیط خانه می‌تواند به‌مرور باعث ایجاد رطوبت و نم دیوار شود. البته از طریق آزمایش صفحه فویل، می‌توانید صحت آن را بررسی کنید.

 

برای انجام خدمات تاسیسات ساختمان، لوله بازکنی و تخلیه چاه با ما تماس بگیرید

مشاهده شماره های تماس