آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
چگونه وجود نشتی لوله ساختمان را تشخیص دهیم؟

چگونه وجود نشتی لوله ساختمان را تشخیص دهیم؟

تخلیه چاه پونک
گاز فاضلاب چیست و در صورت نشت آن چه باید کرد؟
آوریل 19, 2020
تخلیه چاه پیروزی
دلیل گرفتگی سینک آشپزخانه و راه های رفع آن
آوریل 19, 2020
تخلیه چاه فردوس

سازمان حفاظت محیط زیست تخمین می‌زند که هر ساله ۱ تریلیون گالن آب در اثر نشت لوله هدر می‌رود. تحقیقات آنها نشان می‌دهد که حدود ۱۰٪ از مالکان خانه بخش عمده‌ای از این هدر رفتگی آب را تشکیل می‌دهند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می‌توانیم یک لوله نشتی را در خانه خود پیدا کنیم. شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه فردوس با استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده، همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات بسیار مدرن یکی از بی‌نظیرترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کارشناسان ما با تشخیص نشتی، آن را به بهترین شکل و در کمترین زمان رفع می‌کنند. اما گاهی این مشکل با برخی راهکارهای ساده قابل رفع است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کنتور آب را بررسی کنید
یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص نشتی لوله این است که کنتور آب را بررسی کنید. برای این کار ابتدا باید تمام شیرآلات خانه را ببندید و مطمئن شوید ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی کار نمی‌کند. بعد، کنتور را تماشا کنید و ببینید که آیا شروع به تغییر می‌کند یا خیر. اگر کنتور آب تغییر کرد، لوله‌های منزل به احتمال زیاد با نشتی مواجه هستند اما اگر کنتور هیچ تغییری نکرد، دو ساعت صبر کنید و دوباره آن را بررسی کنید. اگر علیرغم بسته بودن آب تغییر کرده باشد، ممکن است با نشت کندتر مواجه شوید.

به کاربرد خود نگاه کنید
آژانس حفاظت از محیط زیست توصیه می‌کند میزان مصرف آب زمستانی خود را بررسی کنید تا دریابید که نشتی در جایی اتفاق می‌افتد یا خیر. اگر یک خانواده چهار نفره ماهانه بیش از ۱۲۰۰۰ گالن آب مصرف می‌کنند، احتمالاً در جایی از سیستم لوله کشی شما مشکل نشت جدی وجود دارد.

تخلیه چاه فردوس

صورتحساب خود را نظارت کنید
اگر صورتحساب شما به طور مداوم در حال افزایش است اما عادات مصرف آب شما تغییر نکرده‌است، ممکن است نشتی لوله‌ها مقصر این مسئله باشد. برای تشخیص آن صورتحساب ماه‌های گذشته را جمع آوری کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید تا ببینید آیا یک افزایش مداوم وجود دارد یا خیر. صورتحساب آب باید در همان محدوده ماه تا ماه باقی بماند. به یاد داشته باشید که برخی از لوله‌های شما ممکن است در زیر زمین باشد. شما ممکن است در این قسمت از سیستم خود نشتی را تشخیص ندهید اما همیشه هزینه آنها را پرداخت خواهید کرد. در این صورت بهتر است با یک لوله کش حرفه‌ای تماس بگیرید تا بتواند تمام لوله‌ها را بررسی کند. همکاران ما در شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه فردوس با مجهزترین دستگاه‌ها نشتی را تشخیص داده و آن را رفع می‌کنند.

مقداری رنگ خوراکی روی لوله‌ها بریزید
توالت‌ها می‌توانند ۳۰ درصد از مصرف آب را به خود اختصاص دهند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی کار می‌کنند. برای آزمایش نشت، چند قطره رنگ خوراکی را در مخزن توالت خود اضافه کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. اگر رنگ در کاسه شما نمایان شد، در این صورت نشتی وجود دارد که اجازه می‌دهد آب از مخزن به داخل زهکشی شما جاری شود.

استفاده خارجی را بررسی کنید
نشت فقط در داخل خانه اتفاق نمی‌افتد بلکه در خارج از خانه نیز اتفاق می‌افتد. اگر در بیرون از منزل باغ دارید و آن را آبیاری می‌کنید بهتر است سیستم آبیاری باغ را چک کنبد. در نظر داشته باشید که اگر سالانه یک بار با یک لوله بازکن حرفه‌ای تماس بگیرید تا سیستم آبیاری منزل را بررسی کند از هدر رفتن و نشتی آب جلوگیری خواهید کرد.

از عقل سلیم استفاده کنید
هرگونه علائم رطوبت یا بوی ناخوشایند را بررسی کنید زیرا ممکن است نشان دهنده نشتی باشد. اگر خانه شما بالای ۲۵ سال ساخت است بهتر است هوشیار باشید. سیستم لوله کشی شما ممکن است در حال خرابی باشد پس تمام اتصالات قابل دسترسی، پمپ‌ها، شیلنگ‌های ماشین لباسشویی و دریچه‌ها را بررسی کنید.