آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
چند روش ساده برای جلوگیری از گرفتگی لوله و سینک ظرفشویی آشپزخانه

چند روش ساده برای جلوگیری از گرفتگی لوله و سینک ظرفشویی آشپزخانه

تخلیه چاه پیروزی
دلیل گرفتگی سینک آشپزخانه و راه های رفع آن
آوریل 19, 2020
تخلیه چاه آزادی

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در هنگام ظرف شستن متوجه می‌شوید که لوله‌های سینک مسدود شده و آب را تخلیه نمی‌کند. گاهی این مشکل جزئی است و با برخی راهکارهای ساده قابل رفع است اما در برخی مواقع جدی نیاز است که با یک لوله بازکن حرفه‌ای تماس بگیرید. شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه آزادی با استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده، همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات بسیار مدرن یکی از بی‌نظیرترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کارشناسان ما با تشخیص علت گرفتگی آن را به بهترین شکل و در کمترین زمان رفع می‌کنند. در بسیاری از موارد نیز دلیل بوی فاضلاب سینک ظرفشویی تجمع مواد غذایی نبوده و ناشی از مشکلات و گرفتگی‌هایی است که در درازمدت در لوله‌کشی به وجود آمده‌اند. توصیه‎های زیادی در مورد نحوه تمیز کردن سینک آشپزخانه پس از مسدود شدن وجود دارد که در وهله اول می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. با رعایت برخی از دستورالعمل‌های اساسی (بسته به سبک سینک خود) می‌توانید از انسداد در سینک آشپزخانه خود جلوگیری کنید.

از صافی تخلیه استفاده کنید
اگر سینک ظرفشویی شما فاقد صافی است در اسرع وقت یک تفاله‌گیر برای آن تهیه کنید، این نکته بسیار مهم است که اجازه ندهید ضایعات مواد غذایی از سینک خارج شوند. یک صافی تخلیه خوب پیدا کنید که متناسب با سینک ظرفشویی‌تان باشد و از آن برای جمع آوری مواد غذایی استفاده کنید. طیف گسترده‌ای از صافی‌های سینک در فروشگاه‌های سخت افزاری موجود است. همراه داشتن عکسی از سینک می‌تواند مفید باشد و از یک مشاور فروش بخواهید تا در انتخاب مناسب به شما کمک کند.

از ریختن چربی یا روغن در تخلیه خودداری کنید
هرگز چربی داغ را داخل سینک آشپزخانه نریزید. چربی سرد می‌شود، منقبض می‌شود و در لوله‌ها قرار می‌گیرد. بهترین روش این است که چربی‌ها و روغن‌ها را در یک ظرف (مانند یک قوطی قهوه) خنک کنید و چربی جامد را درون سطل زباله بگذارید.

از ریختن تفاله‌های چای در سینک خودداری کنید
برگ‌های چای می‌توانند در تخلیه جمع شوند، منبسط شوند و در خم S مسدود شوند. به همین ترتیب، جلوگیری از ریختن برگ‌های چای در سینک تخلیه بسیار مهم است. برگ‌های چای خود را در سطل زباله انداخته و یا در صورت داشتن باغ می‌توانید از آنها در کمپوست استفاده کنید.

تخلیه چاه آزادی

هفته‌ای یکبار آب داغ درون سینک بریزید
حتی اگر مراقب هستید که ضایعات مواد غذایی و یا چربی‌ها را داخل سینک نریزید، به منظور جلوگیری از انسداد، ایده خوبی است که هفته‌ای یکبار یک کتری آب جوش داخل سینک خود بریزید. مقداری آب را در یک دیگ گرم کنید و آن را به آرامی در آبکش بریزید.

ماهی یکبار مقداری جوش شیرین در سینک بریزید
با شستشوی منظم تخلیه می‌توانید از انسداد تخلیه جلوگیری کنید. ۲-۴ قاشق غذاخوری (۲۸٫۸-۵۷٫۶ گرم) جوش شیرین را در تخلیه خود بپاشید. این کار را با ریختن آب گرم ادامه دهید و اجازه دهید آب داغ به مدت ۲-۳ دقیقه باز باشد. در نظر بگیرید هر ماه یک بار این کار را انجام دهید تا هرگونه انسداد رفع شود.

اگر جوش شیرین ندارید از سرکه استفاده کنید
گزینه دیگر برای شستشوی منظم ماهانه استفاده از سرکه سفید است. ۱ فنجان (۲۴۰ میلی‌لیتر) سرکه سفید را درون تخلیه بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس مقداری آب گرم داخل آن بریزید، اجازه دهید آب ۲-۳ دقیقه داخل سینک وارد شود. سرکه سفید حاوی اسید استیک است که در حل محلول ایجاد شده در لوله‌های سینک بسیار عالی عمل می‌کند.