آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تشخیص ترکیدگی لوله
لوله بازکنی جنوب تهران
لوله بازکنی جنوب تهران
جولای 30, 2017
رفع گرفتگی لوله
رفع گرفتگی لوله با روشهای مختلف
جولای 21, 2018
تشخیص ترکیدگی لوله

ترکیدن و نشتی لوله، از مواردی است که می تواند مبلغ قبض آب را تا چندین برابر افزایش دهد. به دلیل اینکه لوله ها، در اکثر مواقع در عمق زمین یا دیوار کار گذاشته شده اند، پی بردن به این قضیه کار ساده ای نیست. در ادامه، روش های تشخیص ترکیدگی لوله را بررسی می کنیم. اگر هم به وجود نشتی و ترکیدگی در لوله ها مشکوک هستید ولی قادر به شناسایی آن نیستید می توانید با شماره شبانه روزی لوله بازکنی ولیعصر ارزان، فوری و تضمینی تماس بگیرید.

 

روش های خانگی

توجه به نشانه های ظاهری

اگر به اندازه ی کافی خوش شانس باشید، نشتی لوله خود را با علائمی نشان خواهد داد. مهم ترین این علائم، خیس شدن سطوح است. لوله های کار شده در دیوار، در صورت وقوع ترکیدگی لوله ، باعث نم زدن دیوار خواهند شد.

در صورتی که رنگ بخشی از دیوار شروع به تغییر کرد و متمایل به استخوانی رنگ شد، نشان دهنده ی وجود نم است. همچنین ترک خوردگی و باد کردن رنگ دیوار،  از جمله ی این نشانه هاست. در صورت مشاهده ی هر یک از این علائم، با لمس آن ناحیه می توانید میزان رطوبت را تشخیص دهید.

در صورتی که لوله ها در کف کار گذاشته شده باشند، با نشت آب، می توانند موجب لق شدن کفپوش ها یا خیس شدن زمین شوند. در خانه های چند طبقه، ممکن است رطوبت به طبقه ی پایین سرایت کند.

استفاده از کنتور آب

گاهی ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا نشتی های جزئی، به صورت علائم ظاهری بروز کنند. در این مواقع، اگر مشکوک به وجود ترکیدگی هستید، می توانید از کنتور آب استفاده کنید.

برای این کار، ابتدا باید مطمئن شوید تمام شیر های آب ساختمان بسته هستند. همچنین دستگاه های دارای مصرف آب، مثل کولر، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی باید متوقف شوند.

اکنون باید عدد درج شده در کنتور آب را مشاهده و یادداشت کنید. پس از گذشت مدت زمانی (حداقل ۳۰ دقیقه) دوباره به کنتور مراجعه کنید. در صورتی که عدد کنتور تغییر کرده باشد، یعنی لوله کشی منزل شما دارای نشتی است. البته این روش فقط می تواند نشتی های عمده را نشان دهد و دقت آن بالا نیست.

 

روش های نوین تشخیص ترکیدگی لوله

امروزه به جای استفاده از روش های سنتی که گاهی برای کشف ترک های لوله موجب تخریب بافت می شوند، از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود. این دستگاه ها، با ارسال امواج صوتی و ثبت بازتاب آنها، می توانند محل دقیق ترک ها و نشتی های لوله را بدون احتیاج به تخریب محل، نشان دهند.

برای استفاده از این دستگاه، فرد آن را روی مسیر حرکت لوله جابجا می کند و هر دستگاه با توجه به توانایی اش، در مکان های دارای مشکل، با علائمی اپراتور را آگاه می کند.