آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تخلیه چاه و لوله بازکنی ونک

تخلیه چاه و لوله بازکنی ونک

لوله بازکنی کریم خان
تخلیه چاه و لوله بازکنی کریم خان
اکتبر 12, 2019
لوله بازکنی ولیعصر
تخلیه چاه و لوله بازکنی ولیعصر
اکتبر 12, 2019
لوله بازکنی ونک

در صورت عدم رفع، نشتی لوله‌ها می‌توانند آسیب زیادی به خانه وارد کنند. روش‌های موقت بسیاری برای رفع نشت لوله‌ها وجود دارد مانند خمیر اپوکسی یا بست لوله که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا در اسرع وقت لوله کش بیاید. اگر می‌خواهید نشتی لوله را برطرف کنید می توانید از یک کوپلینگ استفاده کنید تا روند کار ساده‌تر شود. مهم نیست از چه چیزی استفاده می‌کنید، حتماً در مرحله اول فلکه آب را ببندید تا لوله‌ها هنگام کار نشت نکنند!

۱- فلکه آب را ببندید
در اولین اقدام فلکه آب را ببندید. فلکه آب معمولاً در زیرزمین وجود دارد. پس از یافتن فلکه آب، آن را در جهت عقربه‌های ساعت تنظیم کنید تا آب ورودی خانه بسته شود. در نتیجه نشت متوقف می‌شود و آسیب زیادی به خانه وارد نمی‌شود. در مواقع اضطراری، با شرکت آب وفاضلاب شهری تماس بگیرید و ببینید که آیا آنها می‌توانند آب منتهی به خانه شما را قطع کنند.

۲- شیرهای وصل شده به لوله را باز کنید تا تخلیه شوند
تمام شیرهای متصل به لوله را باز کنید تا آب آن‌ها تخلیه شود. بگذارید آب جاری شود تا لوله‌ها کاملاً خالی شوند. اگر نشت بر روی لوله منتهی به یک فیکسچر خاصی است، پس آن شیر را باز کنید تا تخلیه شود.

۳- ناحیه نشتی روی لوله را خشک کنید
پس از تخلیه آب از لوله‌ها، از یک پارچه تمیز استفاده کنید تا ناحیه اطراف نشت کاملاً خشک شود. به این ترتیب وقتی تلاش می‌کنید روی آن کار کنید، لغزنده نخواهد بود. پارچه یا سطل را در زیر نشت قرار دهید تا در صورت بیرون آمدن قطره‌های آب خیس نشوید.

۴- دستکش‌های لاتکس یا نیتریل بپوشید
خمیر اپوکسی هنگام کار کردن گرم می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد درد در پوست لخت شود. اطمینان حاصل کنید که دستکش به اندازه کافی نازک است و هنوز هم می‌توانید به راحتی کار کنید. هر زمان که می‌خواهید خمیر اپوکسی را کنترل کنید، دستکش بپوشید. می‌توانید دستکش‌های لاتکس یا نیتریل را از هر سخت افزار یا فروشگاه بزرگی خریداری کنید.

لوله بازکنی ونک

۵- خمیر لوله کشی اپوکسی را با دست مخلوط کنید تا ترکیب شود
یک توپ کوچک ازخمیر اپوکسی را از تیوپ جدا کرده و با توجه به راهنمای محصول آن را بین انگشتان خود ورز دهید. سطح زیر کار باید سفت و فاقد هرگونه ذرات سست مانند گرد و غبار، سیمان، روغن، شیرابه گچ، سیمان و… باشد. هنگامی که خمیر رنگ خاکستری روشن و مداوم داشته باشد، می‌توانید از ورز دادن آن جلوگیری کنید. می‌توانید خمیر اپوکسی را از فروشگاه سخت افزار خریداری کنید.

۶- خمیر را در اطراف ناحیه نشت بپیچید
خمیر را در اطراف نشت و روی لوله قالب بزنید تا کاملاً دور آن پیچیده شود. اطمینان حاصل کنید که خمیر یک لایه به ضخامت ۱٫۳ سانتی متر در اطراف نشت تشکیل می‌دهد و بعد آن را در جای خود قرار دهید. خمیر را باید با فشار روی بستر مورد نظر پخش کنید تا پیوند مناسبی ایجاد شود و یک مهر و موم ضد آب ساخته شود. خمیر اپوکسی بر روی لوله‌های مستقیم و همچنین اتصالات کار می‌کند.

۷- اجازه دهید خمیر ۵-۱۰ دقیقه بماند بعد فلکه آب را باز کنید
پس از مخلوط کردن خمیر اپوکسی اجازه دهید لوله به مدت چند دقیقه تحت فشار باشد. حدود ۵ تا ده دقیقه منتظر بمانید تا خمیر محکم شود. پس از تنظیم اپوکسی، می توانید آب را باز کنید. خمیر اپوکسی یک رفع موقت است، بنابراین حتما روز بعد لوله را کاملاً تعویض کنید و با یک لوله کش تماس بگیرید.

نشت آب در خانه‌ها به راحتی قابل تعمیر است و از آسیب‌های بسیار گران‌تر نیز جلوگیری می‌کند. برخی مشکل‌ها را میتوانید به راحتی در خانه رفع کنید اما در صورت بروز مشکل جدی با لوله بازکنی ونک تماس بگیرید تا مشکل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع کند. فقط به یاد داشته باشید که مستقیماً به حل مشکل کوچکتر بپردازید تا از برخورد با یک مسئله خیلی بزرگتر خودداری شود.