آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تخلیه چاه و لوله بازکنی ولنجک

تخلیه چاه و لوله بازکنی ولنجک

ماشین آلات تخلیه چاه
ماشین آلات تخلیه چاه
جولای 3, 2019
لوله بازکن الهیه
تخلیه چاه و لوله بازکنی الهیه
اکتبر 12, 2019
لوله بازکنی ولنجک

مسدود شدن فاضلاب و لوله‌ها ممکن است به صورت مشکلات جزئی شروع شوند و به سرعت به مشکلات عمده و جدی تبدیل شوند. مسدود شدن فاضلاب می‌تواند باعث کندی آب، زنگ زدگی، جاری شدن سیل و در موارد شدید، گرفتگی فاضلاب و تعمیرات گران قیمت شود. جلوگیری از آن‌ها با شناخت علت گرفتگی آن شروع می‌شود. در مطلب زیر ۸ مورد از شایع‌ترین علل گرفتگی فاضلاب خانه و چگونگی رفع آنها را بیان می‌کنیم. در صورتی که از این موارد جلوگیری کنید مشکلی نخواهید داشت، در غیر این صورت باید با تخلیه چاه و لوله بازکنی ولنجک تماس بگیرید.

۱- مو
مو علت اصلی انسدادهای چاه تخلیه است، زیرا می‌تواند به چربی و سایر مواد چسبنده متصل شود و گرفتگی ایجاد کند. بهترین راه مقابله با انسداد مو در وهله اول جلوگیری از بروز آنها است. اطمینان حاصل کنید که همه زهکش‌ها دارای صافی مو هستند و مرتباً آنها را تمیز می‌کنید.

۲- صابون
شاید تعجب کنید که چگونه صابون می‌تواند باعث انسداد لوله‌های فاضلاب شود و برای رفع آن به تخلیه چاه یا لوله باز کن نیاز باشد. اما صابون‌های سنتی در واقع با چربی یا روغن ساخته می‌شوند. چربی موجود در صابون با مواد معدنی موجود در آب ترکیب می‌شود و اتصالات حمام و لوله‌های آن را مسدود می‌کند. سعی کنید کمتر از صابون‌های حاوی چربی استفاده کنید یا در صورت استفاده آن را داخل چاه نریزید.

۳- گرد و خاک
ممکن است فکر کنید چاه تخلیه و لوله‌های آن برای شستن هر چیزی مناسب هستند. اما اگر خاک اضافی خود و لباس‌هایتان را داخل چاه خالی کنید، می‌تواند انسداد ایجاد کند و باعث ایجاد مشکلاتی در لوله‌های فاضلاب و چاه شود. قبل از شستن آنها، خاک اضافی آنها را در بیرون بتکانید و گل و لای لباس و بدن خود را خارج کنید.

۴- ضایعات مواد غذایی
ضایعات مواد غذایی را هرگز در چاه خالی نکنید، حتی اگر در سینک خود زباله دفع می‌کنید، این کار اشتباه است و باعث انسداد لوله‌ها می‌شود. درعوض، برای خلاص شدن از ضایعات مواد غذایی، یک ظرف مخصوص برای آن تنظیم کنید. این به خصوص برای زباله‌هایی مانند چای و قهوه بسیار مهم است. سایر مواد غذایی که باید درباره آن احتیاط کنید شامل چربی یا روغن می‌شوند زیرا در لوله‌ها جامد می‌شوند و باعث انسداد می‌شوند. در عوض‌، روغن را با یک دستمال کاغذی جذب کنید و آن را درون سطل زباله بیندازید.

لوله بازکنی ولنجک

۵- ساخت مواد معدنی
مواد معدنی حل شده در آب سخت می‌توانند گرفتگی ایجاد کنند و باعث ایجاد توده‌های نامحلول شوند که به راحتی مانع تخلیه می‌شوند. اگر در منطقه شما آب سخت وجود دارد، یک راه حل نصب نرم کننده آب برای خانه است. اگر این گزینه اعمال نشود، باید مرتباً رسوبات را از بین ببرید تا از انسداد جلوگیری کنید. مسدود شدن لوله توسط مواد معدنی می‌تواند یک مشکل جدی باشد و برای رفع آن به تخلیه چاه یا لوله بازکن حرفه‌ای نیاز داشته باشید.

۶- اشیا کوچک
اشیاء کوچک می‌توانند در لوله کشی فاضلاب و چاه انسداد ایجاد کنند. هیچ چیز جز آب و زباله‌های انسانی نباید از توالت، تخلیه یا سینک پایین بیاید. هر جسم دیگری باید در سطل زباله یا بازیافت ریخته شود. اگر مواد خارجی وارد سیستم لوله کشی شده باشد و مشکلاتی ایجاد کند، احتمالاً برای رفع آن و اطمینان از بازگشت لوله کشی به وضعیت عادی به تخلیه چاه یا لوله بازکن احتیاج دارید.

۷- استفاده بیش از حد از دستمال کاغذی
استفاده بیش از حد از دستمال کاغذی می‌تواند لوله های فاضلاب را مسدود کرده و جلوی شستشوی توالت‌ها را بگیرد. اگر چاه به راحتی تخلیه نمی‌شود و لوله‌ها دچار انسداد هستند، برای جلوگیری از انسداد و تخلیه چاه باید با لوله بازکن و تخلیه چاه تماس بگیرید.

۸- ریشه‌های درختان
کوچکترین ترک یا نشت در لوله‌های زیرزمینی می‌تواند رشد ریشه درختان را به خود جلب کند. هنگامی که ریشه‌های درختان داخل لوله‌ها رشد می‌کنند، به سرعت بزرگتر می‌شوند و مانع جریان آب و رساندن آسیب به لوله‌ها می‌شوند. پاکسازی ریشه‌های درختان از لوله‌ها می‌تواند پیچیده باشد و به خدمات تخصصی و حتی خاکبرداری نیاز باشد. ساختار ریشه درختان و گیاهان را مرور کرده و وضعیت زهکشی‌ها را نظارت کنید تا از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنید.

با وجود دلایل بسیار زیاد، بهترین راه برای رفع آنها در وهله اول جلوگیری از گرفتگی آنها است. هرگز چیزی را داخل چاه تخلیه نریزید که دفع نمیشود و از افزودن مواد شیمیایی یا اشیاء برای تخلیه چاه خودداری کنید. اگر مسدود شدن فاضلاب و لوله‌ها به یک مشکل جدی تبدیل شده است کافی است با تخلیه چاه و لوله بازکنی ولنجک تماس بگیرید.