آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
گاز فاضلاب چیست و در صورت نشت آن چه باید کرد؟

گاز فاضلاب چیست و در صورت نشت آن چه باید کرد؟

لوله بازکنی سعادت آباد
شرکت تخلیه چاه و لوله بازکنی سعادت آباد
آوریل 19, 2020
تخلیه چاه فردوس
چگونه وجود نشتی لوله ساختمان را تشخیص دهیم؟
آوریل 19, 2020
تخلیه چاه پونک

گاز فاضلاب یک محصول جانبی از تجزیۀ زباله‌های طبیعی انسان است که شامل گازهای سولفید هیدروژن، آمونیاک و موارد دیگر می‌شود. سولفید هیدروژن موجود در گاز فاضلاب چیزی است که به آن بوی تخم مرغ فاسد شده می‌دهد. گاز فاضلاب لزوماً در سطوح پایین سمی نیست، با این حال، قرار گرفتن در معرض زیاد می‌تواند علائم مسمومیت ایجاد کند. در این مقاله، علل نشت گاز فاضلاب در خانه و همچنین علائم تشخیص آن را بررسی خواهیم کرد. شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه پونک با استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده، همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات بسیار مدرن یکی از بی‌نظیرترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کارشناسان ما با تشخیص علت فاضلاب آن را به بهترین شکل و در کمترین زمان رفع می‌کنند. اما گاهی این مشکل با برخی راهکارهای ساده قابل رفع است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آیا گاز فاضلاب در خانه خطرناک است؟
گاز فاضلاب ترکیبی پیچیده از گازها و ترکیبات مختلف است که برخی از آنها برای انسان سمی است.

اجزای اصلی گاز فاضلاب عبارتند از:
سولفید هیدروژن
متان
آمونیاک
دی اکسید کربن

در حالی که گاز فاضلاب به مقدار کم خطرناک نیست، این ترکیبات به میزان سمی بودن گاز فاضلاب کمک می‌کنند. سولفید هیدروژن گاز اصلی فاضلاب است و طبق تحقیقات Trusted Source، سولفید هیدروژن برای سیستم‌های اکسیژن بدن سمی است. در مقادیر زیاد می‌تواند باعث علائم نامطلوب، آسیب اعضای بدن یا حتی مرگ شود.

آمونیاک یک ترکیب شناخته شده است که اغلب در تمیز کردن مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بوی مشخصی دارد. قرار گرفتن در معرض آمونیاک می‌تواند باعث تحریک چشم، بینی و گلو شود. در مقادیر بالاتر، آمونیاک برای انسان سمی است. این می‌تواند باعث آسیب اعضای بدن یا مرگ شود.

متان و دی اکسید کربن هر دو گازهای گلخانه‌ای نسبتاً غیر سمی هستند. با این حال، در مقادیر زیاد، گاز متان بسیار قابل اشتعال است.

این ترکیب با اشتعال پذیری آمونیاک‌، سطح بالای فاضلاب را به خطر آتش سوزی تبدیل می‌کند.

تخلیه چاه پونک

علائم قرار گرفتن در معرض گاز فاضلاب چیست؟
اگر گاز فاضلاب در خانه شما وجود داشته باشد، اولین علامتی که ممکن است متوجه آن شوید بوی تخم مرغ‌های فاسد شده است. همچنین ممکن است علائم مختلف زیر را تجربه کنید، مانند:

خستگی
سردرد
حالت تهوع یا استفراغ
سرگیجه
از دست دادن حافظه و تمرکز

البته این بسیار غیر معمولی است که در معرض مقادیر زیاد گاز فاضلاب در خانه قرار بگیرید. با این حال قرار گرفتن در معرض گاز فاضلاب به صورت زیاد در محیط کار امکان پذیر است. علائم این بیماری شامل موارد زیر است:

از بین رفتن بو (دیگر نمی‌توانید بوی تخم مرغ فاسد شده را بو کنید)
سوزش دهان، گلو و تحریک ریه‌ها
سوزش چشم و قرمز شدن آن
تشنج
کما
احتمالاً مرگ

اگر در معرض گاز فاضلاب قرار گرفتیم، چه کنیم؟
اگر تنها یک نشت گاز فاضلاب وجود داشته باشد، اولین قدم این است که از مکان مورد نظر خارج شده و هوای تازه استشمام کنید. سپس با یک لوله کش تماس گرفته تا بیاید و بازرسی و رفع نشت را انجام دهد. همچنین هوای تازه می‌تواند به کاهش علائم شما کمک کند. علائم شدیدتر به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز دارد. اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، فوراً با مراقبت‌های پزشکی تماس حاصل فرمایید:

تنگی نفس
سرگیجه
حالت تهوع

چه موقع با یک لوله کش تماس بگیرید؟
اگر فکر می‌کنید در خانه شما نشت گاز فاضلاب وجود دارد، فوراً با یک لوله کش یا شرکت تخلیه چاه تماس بگیرید. یک لوله کش می‌تواند مناطق احتمالی نشت فاضلاب را ارزیابی کند، آنها همچنین می‌توانند نشت را برطرف کرده و بهترین روش عملی را برای از بین بردن بوی فاضلاب به شما توصیه کنند.