آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
رفع بوی نامطبوع فاضلاب
تأسیسات ساختمان
تأسیسات ساختمان شامل چه بخش هایی می شود؟
ژانویه 21, 2019
رفع نم حمام
علت نم و رطوبت حمام
ژانویه 21, 2019
بوی نامطبوع فاضلاب

بوی بد فاضلاب و انتشار این بو در فضای خانه بسیار آزاردهنده است و ممکن است در هر ساختمانی رخ دهد. البته درصورتی‌که تأسیسات ساختمانی و سیستم لوله‌کشی، چاه و فاضلاب با دقت طراحی شده باشند و از مواد و وسایل با کیفیت‌تری ساخته شده باشند، امکان بروز همچنین حوادثی کم می‌شود. بااین‌حال با توجه به عمر تأسیسات ساختمانی، مشکل در سیستم لوله‌کشی وچاه و فاضلاب ممکن است این اتفاق صورت بگیرد. بوی بد فاضلاب ناشی از نشت گاز سمی سولفید هیدروژن در خانه است که ممکن است به‌صورت مداوم و یا دوره‌ای به مشام برسد. این بوی آزاردهنده ممکن است در آشپزخانه، حمام، توالت و یا قسمت‌های دیگر ساختمان شدت پیدا کند و بویی شبیه یک تخم‌مرغ گندیده و یا ماهی به وجود آورد. بوی فاضلاب برای بدن بسیار مضر است و باعث سردرد، بی‌حالی، حالت تهوع و استفراغ، خواب‌آلودگی، تحریک چشم‌ها و مشکل در سیستم تنفسی می‌شود. بنابراین بهتر است این مشکل را جدی گرفته و در همان ساعات ابتدایی به متخصصان تأسیسات ساختمانی مراجعه کنید. درصورتی‌که کودک و افراد سالخورده در خانه سکونت دارند، این بو می‌تواند خطرات جدی‌تری مانند تنگی نفس و سرفه ایجاد کند.

اگر در اینترنت یک جست‌وجوی ساده انجام دهید می‌توانید با روش‌های رفع این بو آشنا شده و آن را در سیستم خانه‌تان پیاده‌سازی کنید. مثلاً از ترکیب نمک و جوش‌شیرین استفاده کرده و یا مقداری آهک در توالت خود بریزید. تمام این روش‌ها تنها برای مدت زمانی شما را از شر بوی نامطبوع رها می‌کنند، اما عامل و خرابی سیستم هنوز پابرجاست و منبع بو هنوز هم می‌تواند بعد از مدتی مشکل‌ساز شود. بنابراین برای رفع مشکل اساسی آن باید به متخصصین تأسیسات ساختمانی مراجعه کنید.

بوی نامطبوع فاضلاب

در برخی موارد ممکن است سیستم لوله‌کشی خانه سالم بوده و بوی بد تنها ناشی از کج بودن سیفون توالت باشد، در اینجا یک متخصص تأسیسات ساختمانی به‌آسانی می‌تواند مشکل را پیدا کرده و در کمترین زمان ممکن آن را حل کند، اما اگر برای رفع مشکلتان به یک متخصص لوله‌کشی مراجعه کنید، شاید در همان ابتدای کار این اشکال را ناشی از سیستم لوله‌کشی بداند و یک هزینه اضافی برایتان به وجود آورد. بوی بد فاضلاب ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

گرفتگی سیستم لوله‌کشی و چاه: درصورتی‌که لوله‌کشی ساختمان به علت ورود مواد جامد یا رسوبات دچار گرفتگی شود می‌تواند باعث ایجاد بوی بد فاضلاب در محل موردنظر شود؛ در این صورت بازکردن لوله‌ و آزاد کردن مجرای لوله‌ها مشکل را حل می‌کند.

نشتی و ترکیدگی لوله‌کشی: در برخی وارد لوله‌کشی ساختمان دچار نشتی است و این بوی بد فاضلاب به همراه ایجاد نم بر روی برخی دیوارهای ساختمان قابل‌مشاهده است که با تشخیص محل نشتی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

پر شدن چاه: پر شدن چاه فاضلاب یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد بوی فاضلاب در خانه است که با توجه به صلاح‌دید متخصصان تأسیسات ساختمانی باید چاه به‌صورت مکانیزه تخلیه شود. با تخلیه چاه، بوی فاضلاب به‌صورت کامل از بین خواهد رفت.

گرفتگی چاه توالت، سینک ظرف‌شویی، چاه حمام: گرفتگی لوله‌های فاضلاب در ساختمان‌های قدیمی‌تر و حتی جدیدتر نیز رخ می‌دهد و باعث می‌شود که بوی ناخوشایندی در ساختمان پخش شود. در این موارد برای باز کردن لوله از دستگاه‌های تراکم هوا، پمپ یا فنر استفاده خواهد شد.

برای انجام امور تاسیسات ساختمان، لوله بازکنی و تخلیه چاه با ما تماس بگیرید.

مشاهده شماره های تماس