آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
حفر چاه فاضلاب
رادیاتور
سرویس انواع رادیاتور
ژوئن 18, 2019
ماشین آلات تخلیه چاه
ماشین آلات تخلیه چاه
جولای 3, 2019
حفر چاه فاضلاب

پرشدن لوله فاضلاب یکی از معضل‌های بزرگی است که ممکن برای هر خانه‌ای پیش بیاید. این مشکل می‌تواند هزینه زیادی برای صاحبخانه‌ها رقم بزند. از طرفی پرشدن لوله فاضلاب بدان معنی است که تمام عملیات فاضلاب در خانه همچون توالت، سینک، دوش و حمام باید متوقف شود.

هنگامی که پیمانکار هزینه‌های مربوط به تعمیرات فاضلاب را برآورد می‌کند، این برآورد شامل هزینه‌های حفاری زمین با جرثقیل، تجهیزات جابجایی زمین و هزینه جابجایی لوله است. اگر می‌خواهید فاضلاب قدیمی خود را تغییر دهید و خط جدید نصب کنید، می‌توانید هزینه‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهید.

نکات ایمنی و مهارت
حفاری و سپس کار در عمق زمین می‌تواند خطرناک باشد. با توجه به گفته اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)، به طور متوسط ۷۰ کارگر سالانه می‌میرند. یک چاه فاضلاب باز برای کودکان و حیوانات خانگی خطرناک است بنابراین جوانب احتیاط را رعایت کنید. گاهی ممکن است حفاری در معرض برق گرفتگی یا گازگرفتگی باشد، قبل از حفاری تمام جوانب را در نظر بگیرید.

حفر چاه فاضلاب

محل حفر چاه فاضلاب
اولین گام در حفر چاه فاضلاب، مشخص کردن مکان مناسب حفاری است که باید توسط یک کارشناس با تجربه مشخص شود. گاهی با سهل انگاری ممکن است خطرات جبران ناپذیری صورت بگیرد، قبل از حفاری بهتر است اطلاعات لازم را کسب کنید و بدانید چگونه باید حفاری کنید. حفر چاه فاضلاب مناسب به تخصص خاصی نیاز دارد که هر فرد عادی قادر به انجام آن نمی باشد. بهتر است چاه فاضلاب در مکان‌های خلوت حفر شود که رفت و آمد کمتری صورت می‌گیرد، اما اگر مجبور شدید آن را در محل پر رفت و آمد حفر کنید پس از طوقه‌چینی روی آن را بوسیله یك دال بتنی بپوشانید، زیرا خطر سقوط وجود دارد. در ضمن چاه باید به لوله ‌های فاضلاب عمودی نزدیك باشد تا حتی‌ الامکان از لوله‌كشی فاضلاب به صورت افقی جلوگیری شود چون خطر مسدود شدن لوله‌های افقی بیشتر است.

چاه فاضلاب به سه دسته زیر تقسیم میشود:
الف) چاه فاضلاب مخصوص دستشویی و حمام
ب) چاه فاضلاب برای آشپزخانه
پ) چاه مخصوص آب باران و نزولات جوی

در مناطقی که امکان حفر چاه فاضلاب نباشد، به جای حفر چاه فاضلاب، از روش حوضچه سپتیک استفاده می‌کنند. سیستم سپتیک یک سیستم تصفیه فاضلاب زیرزمینی بسیار کارآمد و مستقل است. از آنجا که سیستم‌های سپتیک زباله‌های خانگی را دفع می‌کنند، اغلب ارزان‌تر از سیستم‌های فاضلاب متمرکز در مناطق روستایی هستند که حجم آنها بزرگتر است و خانه‌ها به طور گسترده‌ای از هم فاصله دارند. طراحی سیستم‌های سپتیک بسیار ساده است که همین هزینه نصب و نگهداری آنها را به طور کلی ارزان‌تر می‌کند. این سیستم برای تصفیه فاضلاب یک ساختمان و یا مجتمعی از چند ساختمان مسکونی به کار می‌رود. عملیات مناسب و نگهداری سیستم سپتیک می‌تواند تأثیرات قابل توجهی در چگونگی کارکرد و طول مدت آن داشته باشد.

یک سیستم سپتیک شامل دو قسمت اصلی است: مخزن سپتیک و یک میدان تخلیه. مخزن سپتیک یک جعبه آبگیر است که معمولا از بتن یا فایبرگلاس ساخته شده و دارای یک لوله ورودی و خروجی است. جریان آب از طریق لوله فاضلاب از خانه به داخل مخزن سپتیک جریان می‌یابد. مخزن سپتیک طبیعتا پساب را در مخزن به اندازه کافی نگه می‌دارد تا مواد جامد و مایعات را از هم جدا کند. فاضلاب‌ها سه لایه در داخل مخزن تشکیل می‌دهند. جامدات سبک‌تر از آب (مانند روغن و چربی) در بالای لایه قرار می‌گیرند. جامدات سنگین‌تر از آب در پایین تانک قرار می‌گیرند که یک لایه لجن را تشکیل می‌دهند و یک لایه میانی از فاضلاب در وسط می‌ماند که تا حدودی روشن است.

اگر سیستم فاضلاب ساختمان شما دچار مشکل شده است و می‌خواهید آن را عوض کنید اما اطلاعات و تخصص کافی ندارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.