آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
سرویس انواع رادیاتور
شیرآلات
انواع شیرآلات و نصب شیرآلات منازل
ژوئن 18, 2019
حفر چاه فاضلاب
حفر چاه فاضلاب
جولای 3, 2019
رادیاتور

خرید رادیاتور ساده نیست و باید با نهایت دقت و وسواس صورت بگیرد. هر رادیاتور خانه ترکیبی از ویژگی‌های زیر است: گرمایش مرکزی، برق، یا دوگانه‌سوز.

گرمایش مرکزی یا رادیاتور لوله کشی، یک رادیاتور معمولی است. این رادیاتور اساسا یک ظرف فلزی است که با آب داغ پر می‌شود و توسط دیگ بخار گرم می‌شود. سپس این گرما با سرعت به داخل خانه گسترش می‌یابد و سرعت آن به مواد، اندازه و طراحی آن بستگی دارد.

رادیاتورهای الکتریکی، همانطور که از نام آن‌ها پیداست یک ظرف پر از مایع (اغلب ترمو مایع) هستند که توسط یک عنصر الکتریکی گرم می‌شوند. همه رادیاتورهای الکتریکی به نزدیک‌ترین سوکت قدرت وصل میشوند یا به طور مستقیم با سیم به منبع اصلی خود متصل می‌شوند.

رادیاتورهای دوگانه سوز ترکیبی از دو ویژگی‌ بالا هستند. به طور معمول یک رادیاتور حرارت مرکزی با یک عنصر حرارت تابشی همراه است که به منبع تغذیه متصل است. این رادیاتور به شما این امکان را می‌دهد که در صورت خانوش بودن حرارت مرکزی رادیاتور را با استفاده از انرژی الکتریکی گرم کنید. رادیاتورها انواع مختلفی دارند که در مطلب زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

رادیاتور فشرده
این رادیاتورها با اندکی تغییرات در رادیاتورهای استاندارد ساخته شده‌اند که به نظر می‌رسد کمی مدرن‌تر باشند. آنها دارای مشبک‌هایی در بالای رادیاتور و پانل‌هایی در پایین رادیاتور هستند تا مخزن را داخل رادیاتور پنهان کنند. آنها بیشتر روی دیوار قرار می‌گیرند به همین دلیل بعضی افراد این رادیاتور را ترجیح می‌دهند. با این وجود ممکن است گرد و غبار داخل رادیاتور جمع شود که تمیز کردن آنها بسیار دشوار است.

 رادیاتور

حوله خشک کن
این رادیاتورها بیشتر در سرویس بهداشتی‌های مدرن دیده می‌شوند، البته برخی از مصرف کنندگان، آن را در آشپزخانه نیز نصب کرده‌اند. آنها ممکن است ظاهر خوبی داشته باشند، اما اغلب به عنوان حوله خشک کن تلقی می‌شوند. آنها معمولا گرمای زیادی ندارند و هنگام انتخاب آنها در یک حمام جدید باید مراقب باشید. شما می‌توانید مدل برقی آنها را نصب کنید تا در ماه‌های تابستان که حرارت خاموش می‌شود، به آرامی حمام را گرم کنند.

رادیاتور تزئینی
یکی از مدرن‌ترین رادیاتورهای در حال حاضر رادیاتورهای تزئیتی هستند که برعکس رادیاتورهای معمولی و سنتی نگاه جدیدی به بدنه فولاد دارند. این ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد، اما هنگام انتخاب این رادیاتور به عنوان منبع اصلی گرما، باید مراقب باشید. آنها در مقایسه با یک رادیاتور مشابه خود حرارت زیادی ندارند. در واقع در این رادیاتورها عملکرد دستگاه قربانی ظاهر و زیبایی آن می‌شود. رادیاتورهای ستونی همانطور که در مدارس و مساجد یافت می‌شوند، بازدهی کمتری دارند، با این حال آنها به اندازه همتایان خود کارآیی ندارند.

رادیاتور دمای کم سطح
در مواردی مانند خانه سالمندان و یا مهد کودک که به مسائل بهداشتی و ایمنی خاصی نیاز است، نوع خاصی از رادیاتورها وجود دارند. این رادیاتورها به صورت نیمه گرم هستند تا در صورت لمس کردن آن مشکلی پیش نیاید، اما رادیاتور داخلی آن هنوز هم به عنوان رادیاتور استاندارد گرم می‌شود. به طور کلی خانه‌های سالمندان و مهدکودک‌ها باید گرم‌تر از حد متوسط باشند، بنابراین رادیاتورها به طور معمول در بیشتر مواقع گرم هستند. این رادیاتورها معمولا در تو رفتگی دیوار قرار می‌گیرند. هنگامی که آنها را بررسی می‌کنید، معمولا کمتر از یک رادیاتور استاندارد در یک چارچوب فلزی مخصوص قرار می‌گیرند.

بخاری‌های هوای کنتور
این رادیاتورها خیلی شناخته شده نیستند، اما کسانی که دارای فضای محدود هستند، تحت تاثیر این رادیاتورها قرار می‌گیرند. به عنوان مثال اگر دارای یک آشپزخانه بزرگ هستید که همه جای آن توسط کابینت و میز کار اشغال شده است و هیچ جایی برای قرار دادن رادیاتور ندارید. این رادیاتور می‌تواند تحت یک میز کار در فضای کابلی واحد نصب شود. آنها یک فن را برای نفوذ هوا بر یک مبدل حرارتی مجهز می‌کنند که توسط لوله‌های مرکزی گرم می‌شود. هیچ عنصر الکتریسیته‌ای برای گرما وجود ندارد، بنابراین آن‌ها برای اجرا بسیار کارآمد هستند. از طرفی آنها بسیار موثر هستند، زیرا گرما را سریع‌تر به اتاق انتقال می‌دهند و در تابستان نیز می‌توانند هوا را خنک کنند. شما محدود به نصب این کانکتورها در زیر فضای باز نیستید، بلکه می‌توانید این مدل را در بالای درب هم قرار دهید.

رای انجام امور تاسیسات ساختمان، لوله بازکنی و تخلیه چاه در هر ساعت از شبانه روز با ما تماس بگیرید

مشاهده شماره های تماس