آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
انواع شیرآلات و نصب شیرآلات منازل
لوله‌کشی ساختمان
علت گرفتگی لوله‌های ساختمان
ژانویه 21, 2019
رادیاتور
سرویس انواع رادیاتور
ژوئن 18, 2019
شیرآلات

شیرآلات یکی از ضروری‌ترین اتصالات منزل هستند که علاوه بر کیفیت، زیبایی آن‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد. هنگام خرید شیرآلات موارد بسیاری در نظر گرفته می‌شود، به غیر از ظاهر، عواملی دیگری مانند نصب، چگونگی کارکرد و نحوه نگهداری یا تعمیر آن‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

بهتر است اتصالات منزل خود را با نهایت دقت انتخاب کنید و به برخی از ویژگی‌های ساده و کاربردی آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال، شیرآلات حمام عمدتا بر اساس ظاهر، نوع نصب و کارآیی آن شناسایی یا دسته بندی می‌شوند. اما هنگامی که صحبت از شیرآلات آشپزخانه می‌شود، آنچه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گزینه‌های نصب آن است. انواع مختلفی از سینک‌های آشپزخانه وجود دارند که هرکدام به شیوه‌های گوناگونی نصب می‌شوند. اگر در جستجوی راه عالی برای زیباتر کردن ظاهر حمام و آشپزخانه خود هستید، بعضی از رایج‌ترین اتصالات موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

شیرآلات دو فلکه‌ای (Compression)
این شیرآلات دارای یک سر و دو دسته متفاوت هستند که هر دسته بر اساس اهداف متمایزی عمل می‌کند. هر دو دسته برای کنترل و یا تنظیم آب گرم و سرد استفاده می‌شوند. نصب این نوع شیرآلات بسیار آسان است و می‌توانند مقرون به صرفه باشند. یک مشکل رایج در این نوع اتصالات این است که در صورت از بین رفتن واشر مسئله نشت آب اتفاق می‌افتد.

شیرآلات توپی (Ball)
این شیرآلات‌ها محبوب‌ترین شیرآلات‌های موجود در بازار هستند و به مدل نسل قدیمی تعلق دارند. جریان آب با استفاده از دستۀ توپ مانند آن کنترل یا تنظیم می‌شود که در پایه شیرآب قرار دارد. این نوع شیرآلات به علت میزان بالای نشت آن مشهور هستند. شیرآلات توپی (Ball) معمولا در آشپزخانه استفاده می‌شوند. همچنین، در اغلب موارد، آن‌ها یک نوع شیرآلات مجزا هستند.

شیرآلات

شیرآلات کارتریجی (Cartridge)
این شیرآلات یا به عنوان یک شیرآلات دسته مجزا یا به عنوان شیرآلات دسته دوگانه ارائه می‌شوند. شیرآلات دسته دوگانه به دلیل سبک متمایز عملیات آن شناخته شده هستند. دستگیره‌ها را می‌توان با حرکت به سمت چپ یا راست کنترل یا تنظیم کرد، همچنین می‌توان آن‌ها را در موقعیت بالا یا پایین حرکت داد. حرکات شیرآلات در هر موقعیتی جریان آب را کنترل می‌کنند. در این نوع شیرآلات به ندرت نشتی صورت می‌گیرد، اما پس از استفاده طولانی مدت ممکن است میزان اثربخشی آن کاهش پیدا کند.

شیرآلات سنسوردار یا چشمی
این شیرآلات دارای یک سنسور حرکتی هستند. سنسور حرکتی باعث می‌شود که شما به روش ساده و کارآمد با آب برخورد کنید. به سادگی با حرکت دست به سمت شیر، آب روشن می‌شود و شروع به جریان می‌کند. این شیرآلات یک انتخاب عالی برای آشپزخانه و حمام هستند. این نوع شیرآلات به دلیل تأثیر آن بر سلامتی افراد شناخته شده هستند، زیرا دست‌ها با شیر تماس پیدا نمی‌کنند. حالت عملیاتی آن باعث کاهش آلودگی آب می‌شود، همچنین در این شیرآلات دمای آب به راحتی تنظیم می‌شود.

شیر آلات دیسکی سرامیکی
این شیرآلات مدرن‌‌ترین نوع شیرآلات هستند که بیشتر در حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند (روی زبانه‌های حمام). شیر آلات دیسکی سرامیکی به شما امکان می‌دهند تا به راحتی به آب ولرم دسترسی داشته باشید. این نوع شیرآلات دارای دو دیسک سرامیکی هستند که در زیر اهرم قرار دارند. یکی از دیسک‌های سرامیکی به طور ثابت قرار می‌گیرد، در حالی که دیگری در موقعیت‌های مختلف می‌چرخد (بالا، پایین، راست و چپ). این حرکات باعث جریان آب می‌شود. هنگامی که دسته از موقعیت چپ به سمت راست حرکت می‌کند، دمای آب را از گرم تا سرد تغییر می‌دهد. این نوع شیرآلات بسیار محتمل و کارآمد هستند. اگر چه آن‌ها گران هستند، اما در طولانی مدت دوام می‌آورند و نگهداری آنها آسان است.

شیرآلات دیواری
همانطور که از نامش بر می‌آید، این نوع شیر آلات روی دیوار نصب می‌شوند و فضای کافی روی سینک ایجاد می‌کنند. این نوع شیرآلات به خطوط لوله کشی مرتبط هستند که از طریق دیوار نصب می‌شود. فرآیند نصب آن ساده و آسان است و می‌توان آن را برای تمام اندازه‌های سینک مورد استفاده قرار داد. از طرفی تمیز کردن و نگهداری این شیرآلات بسیار آسان است. اگر چه می‌توان آن را در حمام و آشپزخانه نصب کرد، اما در حمام مناسب‌تر هستند.

برای انجام خدمات تاسیسات ساختمان، لوله بازکنی و تخلیه چاه با ما تماس بگیرید

مشاهده شماره های تماس